Klas van Stichting Bram opent deuren

Stichting Bram opende vorige week voor het eerst haar deuren. Na een lange voorbereiding was iedereen er klaar voor. Door een vaste groep vrijwilligers en stagiaires was het vanaf de eerste dag mogelijk om alle kinderen de hele dag te voorzien van een begeleidster.

Op donderdag konden de kinderen van Stichting Bram heerlijk in het zonnetje buitenspelen met de kleuters van OBS De Botter, waar Stichting Bram haar intrek heeft genomen. De kleuters kwamen enthousiast aangerend, namen de rolstoelen als vanzelfsprekend over van de begeleidsters en liepen trots met Bram en Adam over het schoolplein.

Tim (een jongetje van SBR) was zo blij om bij de kleuters te zijn, dat hij zijn rollator liet staan en zelfstandig naar de andere kinderen liep. Een ontwikkeling die hij tot op heden nog maar een paar keer heeft laten zien. Op vrijdag kwamen drie meiden uit groep 4 op bezoek in 'De Kleine Kapitein'. Zij hebben op het waterbed in de prachtige snoezelhoek mooie verhalen verteld aan Bram. Hij genoot met volle teugen van al die aandacht.

Stichting Bram Ridderkerk (SBR) is opgericht door Marjon de Vries. Met haar partner heeft zij een vijfjarige zoon, Bram, die een ernstige meervoudige beperking heeft. SBR heeft een speciale klas opgezet voor kinderen met een meervoudige beperking in het gebouw van De Botter in Drievliet. Door een goede samenwerking vinden dagelijks contact- en speelmomenten plaats tussen de basisschoolleerlingen en kinderen van SBR.

Kinderen zonder beperking realiseren zich op deze manier dat er kinderen zijn die heel anders zijn dan zij, maar er wel gewoon bij horen. Kinderen met een meervoudige beperking worden opgenomen binnen de basisschool en voelen zich meer gewaardeerd en geaccepteerd. Door de dagelijkse contacten met de basisschoolleerlingen, gerichte 1 op 1 begeleiding in combinatie met de dagelijkse therapieën worden de kinderen van Stichting Bram optimaal in hun ontwikkeling gestimuleerd.

Stichting Bram is volledig mogelijk gemaakt door sponsors en donaties. SBR dankt alle sponsoren, waaronder hoofdsponsor NSGK, voor hun onmisbare bijdrage. Op dit moment zijn er nog twee plekken beschikbaar in de klas van Stichting Bram. Kijk voor meer informatie op www.stichting-bram.nl.