HomeOver SBRLocatie en bereikbaarheid

Locatie en bereikbaarheid

De groepsruimte en de therapieruimte van Stichting Bram zijn gevestigd in het gebouw van obs de Botter in Ridderkerk. Naast obs de Botter is ook YES! Kinderopvang in hetzelfde gebouw gehuisvest. Binnen het gebouw geldt de eis van rolstoeltoegankelijkheid voor alle ruimten waar kinderen (moeten kunnen) komen.

De school is gelegen in de kindvriendelijke wijk Drievliet en ligt aan het gezellige winkelcentrum Het Vlietplein. Nabij het winkelcentrum en de school is voldoende mogelijkheid om gratis te parkeren. Tevens is onze locatie goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

Omdat een aantal kinderen die Stichting Bram bezoeken visueel beperkt zijn, wordt er veel zorg en aandacht besteed aan de kleuren(combinaties) in de ruimtes. Tevens is er voor de twee lokalen in samenwerking met Bartiméus een speciaal verlichtingsplan opgesteld, om de verlichting voor de kinderen met een visuele beperking zo optimaal mogelijk te maken.

Post- en bezoekadres
Postadres:
Clara Wichmannstraat 38
2984 XG Ridderkerk

Bezoekadres:
Voorn 9
2986 JA Ridderkerk

Binnen het gebouw zijn de volgende ruimten aanwezig:IMG 7279

• groepsruimte; voor de dagopvang van kinderen en hun begeleiders, de groepsruimte is afgestemd zijn op het gebruik van rolstoelen, bedboxen en tilapparatuur;
  • sanitaire voorzieningen; de verzorgingsruimte is direct gekoppeld aan de groepsruimte en is dusdanig flexibel dat een variabele inrichting mogelijk is. De ruimte is afgestemd op het gebruik van rolstoelen en tilapparatuur en er is aandacht voor privacy-aspecten;
  • multifunctionele ruimte; de multifunctionele ruimte is direct gekoppeld aan de groepsruimte
  • bergruimte; (voor tilliften, rolstoelen, statafels, ligortheses, spelmateriaal, e.d.);
  • snoezel/slaapruimte; deze bevinden zich in het lokaal zelf
  • een therapieruimte; voor alle therapieën
  • personeelsruimten (waaronder sanitair);
  • keukenvoorzieningen; een pantry in de groepsruimte zelf en een centrale gemeenschappelijke keuken in de basisschool
  • buitenruimte; in de vorm van een gezamenlijk speelplein

Openingstijden:

De kinderen van Stichting Bram zijn welkom op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8:30 uur tot 15:30 uur. Op woensdag zijn de kinderen welkom van 8:30 uur tot 12:30 uur. Per dagdeel is er plek voor maximaal 5 kinderen.